Inbjudan till Vårmöte med Årsmöte i Gävle Geflekeramikens vänner den 14-15 april 2018

Aktiviteter, visning av föremål, tipspromenad, middag och Årsmöte

Lokaler:

Länsmuseet Gävleborgs magasin på Styrmansgatan 4 (Brynäs) och Bridgelokalen på Hattmakargatan 17 i centrala Gävle.

Lördag 14 april

Kl 13.00 – 15.00
Samling i Länsmuseet Gävleborgs magasin på Styrmansgatan 4 (Brynäs) i Gävle. Här presenteras en ny gåva till museet från Björn Holmström (född 1929), son till driftsingenjör och glasyrkemist Björn Gustavsson Holmström (1885-1948). Gåvan består av drygt 25 keramikföremål, numrerade glasyrexempel och experiment, som Björn Gustavsson Holmström utförde under sin tid vid Gefle Porslin (1910-1913 och 1922-1948). För de som önskar ordnas även magasinsvisningar i smågrupper av länsmuseets samling av keramik från Gefle Porslin och Bo Fajans.

Kl 15.30
Samling i Bridgelokalen på Hattmakargatan. Fika och samvaro.
Ingemar och Anita Lundgren visar sin samling av hela 6000-serien, tillverkad vid Bo Fajans. En serie som är ganska okänd så här har vi chansen att lära mer och nytt!
Ta gärna med dig dina nyförvärv och fynd eller annan keramik du vill visa och berätta om. Eller
ställa frågor om? Om du vill sälja något till föreningsmedlemmarna går det utmärkt att ta med det också. Bord finns för uppställning.
Därefter sedvanlig svår/medelsvår/lätt (välj det som passar ) tipspromenad. I år sammanställd av förra årets vinnare Ingemar Lundgren och Kristina Lindkvist.

Kl 18.30 –
Gemensam middag med god mat och medhavda valfria drycker.
Menyn är ännu inte fastställd men det blir en trerätters middag inkl kaffe – allt enligt tradition.
Pris för middag och två fika (lördag och söndag) är 250 kr/person.

Söndag 15 april

Kl 10.00 – 12.00
Årsmöte 2018 och fika. Lokal: Bridgelokalen på Hattmakargatan 17.

Anmäl dig till Vårmöte/Årsmöte i Gävle genom att senast den 29 mars 2018 betala in 250 kr/person på föreningens plusgiro 101 14 15-5.
Var vänlig ange ditt/dina namn. Önskar du specialkost var vänlig maila detta till
ingemar.lundgren@telia.com eller ring Anita och Ingemar på 070-667 82 35 senast den 29 mars så att vi kan beställa mat till allas belåtenhet.

Årsavgift 2018

Årsavgiften för 2018 är oförändrad, dvs 150 kr/hushåll med samma postadress. Styrelsen är tacksam om du/ni kan betala in årsavgiften till plusgirokonto 101 14 15-5 senast den 31 januari.
Glöm inte att skriva ditt/dina namn när du betalar in och ange Årsavgift 2018. Tusen tack.
Inga särskilda inbetalningstalonger skickas ut.

E-postadress?

Du som ännu inte anmält din e-postadress, eller nyligen skaffat en e-postadress, var vänlig maila densamma till inger.mostrom@gmail.com så minskar föreningen kostnaderna för postutskick. Tack!

Bästa hälsningar och välkommen till Gävle den 14-15 april!

Styrelsen genom Kristina Lindkvist, ordförande